Thursday, May 15, 2008

Jangan bersedeh...

Setelah beberapa lama menyepi n menyenyapkan diri n mendiamkan diri n bla3..aku kembali lagi utk post bnda baru atas permintaan ramai...hohoho...xde la, bkn sbb permintaan ramai tp sbb dh lama sgt x update, sian blog nii...diabaikan plak..sia2 la buat tp mengabaikan..btol x?

Ape2 pon, quoting one of kakcik's friend di blognye..
.write to express, not to impress...bagus ayat tersebut, aku slalu mengusha blog insan itu wpon tdk kenal sama skali, btol menulis di blog bkn utk buat org kagum tp sbg luahan rasa n kalo ada yg boleh diambil pengajaran insyaAllah, bertambah pahala...hehe...sla tgk "favourite sites" di sebelah kalo nak lawat blog die ye...namanye incik Huzaifah kite, bes blog beliau, sla la lawat...n jgn risao, aku dh mintak izin die..

Rasa mcm baru lpas menjawab soklan written physiology rabu ari tuh...waduhh2..sakit jiwa raga n jantung n spleen, n gall bladder n liver n pancreas...suma2...huhu...spjg exam physio yg 3 jam tuh..jantung aku..dup2..dap2..dop2..dip2..cam dh nk meletup...tp alhamdulillah, jantung aku kekal di tempat asal..tgn menggeletar, berploh abeh...huhu...

~ni bkn aku..BKN AKU!!!ehe..~

Sebenarnya, merujuk kpd exam physio ari tuh...aku tdk la dpt menjwb dgn jayanya skali...boley la sekadar menjwb tp tdk diketahui samada btol atau x...hehe...ada jugak bertny kpd kwn2 laen, camna derang jwb...ade yg yg dpt jwb dgn hebatnya..x kurang jugak yg ckp "ade ssh n ade sng"..ade jugak ckp.."huishh..ssh nak mampos..."cth ckp ssh nak mampos tu...termsk aku skali la..muahaha....

Bila difikir fikirkan blk..ye, aku sedeh..if only aku antara org yg boleh ckp aku dpt menjwb dgn hebatnya...alangkah bagus...tp bnda tu dh lpas..whatever has passed is past...so let bygone be bygone..(cett, sm je la mksd tuh..ahaha)

Aku dh jwb exam tuh..skrang tgal pergantungan pada tuhan je..doa msh ada..so buat ape aku nak bersdeh..aku ada Dia..tempat mengadu segala...dan dia jugak pengabul doa...mintak la apa pon pd Dia..insyaAllah..Dia Maha mengetahui segalanya...


يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ اسْتَعِينُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ إِنَّ اللّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ

Wahai sekalian orang-orang yang beriman! Mintalah pertolongan (untuk menghadapi susah payah dalam menyempurnakan sesuatu perintah Tuhan) dengan bersabar dan dengan (mengerjakan) sembahyang; kerana sesungguhnya Allah menyertai (menolong) orang-orang yang sabar

(Al-Baqarah: 153)

So kpd kwn2 suma, mana2 yg terasa sdeh2 n stress..sbb xley jwb physio ari tuh..jgn tertekan..doa la byk2..moga dikabulkan olehNya...kita sama2 doa, bkn tuk diri kita ja..utk suma skali...jgn pk yg dh lpas tu..sla ingat bhw ada paper2 pntg lagi pasnii...berusahalah sedaya mgkin...have faith in urself n jgn lpa jaga hbgn sesama kita, mak ayah, adek beradek..jiran tetangga, n the whole society..rajen2 la wat amal kebaikan...sedekah la slalu..tp jgn wat msa exam ni je...amalkan slalu la ye...hehe..CHAIYOK SUMA N FIGHTING!!!

No comments: