Sunday, May 4, 2008

Bila gelabah..tulun2...

Smlm br abeh exam practical physiology..wuwuu..sdeh sbb msk bilik dr. yg nak menyoal tu dgn bdk laki...xley blah kegelabahan bla berdpn dgn org yg kita x biasa...jwpn ade dlm kpala otak tp dah gelabah sgt..sume bnde jd kabur..mcm nak pitam pon ade..seb bek bdk laki tu tenang n x gelabah..so die bleh la jwb cket tuk aku..ngehehe...

Berckp psl gelabah..bkn aku sorg lerr yg berpenyakit nii....ramai jek lagi..tp aku antara yg acute(eh..kronik kot..lg truk..hoho)..gelabah atau kalut akan menimpa sape saje tanpa batasan ble berada dlm situasi yg mencemaskan..eg. exam, kemalangan, jmpe antu(seb baek aku x penah)..n mcm2 lg la...sng ckp org yg kalut cam aku..mmg akan pengsan la bla kena ckp dpn org ramai..ha3..kena ada org yg tenang kat sbelah, sbb nak kena tampung aku bla pengsan..hehe..izan la plg ssuai..or mira..org2 tenang n beriman..



(gamba xde kena mengena dgn tajuk post..)


Satu lg, bla gelabah..perasan x..masa tu la akan nmpk tandas...ms tu la nak muntah..nak buang ayer kecik...lg truk kalo tbe2 rase skt prut..xley blah...sbenanya bkn nak sgt pon wat bnda2 tuh..tp sbb kalut tahap ekstrem..maka muncul la sindrom2 tu..ikh3..


Kekalutan neh sbenanya sng je nak diatasi..slalu yg org bgtau aku masa2 gelabah..tarik napas pjg2...hembus pelan2..haha, yelah tu..slalunya x berhasil pon kat aku...ntah laa..aku nii, ssh nk ilang kalut nye..nmpk je cam cool..(bajet glerr..mak aii..)..tp dlm ati, tuhan je tau betapa cemasnye..betapa heart rate aku cam bom tgu ms nak meletup dek rush of adrenaline yg di tahap melampau...haha..Tapi xpe la..nak wat camne dah mmg fitrah aku kalut..ble tyme exam je..ade la mende2 lawak yg jd dek kekalutan msg2..(aku n kwn2..)..nnt2 la, bila dah dewasa cket..aku arap ilang la penyakit kalut n gelabah aku neh..(wpon sbenanya dah dewasa..sj je nak ngaku muda..muahaha)..doa2 la kat aku neh...

hesy, sapiah2..org pegi post artikel2 ilmiah..ko gi melalut2..ngeh3..(jiwa muda remaja camni laa...hahaha..)

(aku yg msh muda remaja...kekeke...)


No comments: