Wednesday, July 30, 2008

Hari-hari yg berlalu...hermm..

Setelah hampir 3 minggu aku dok kat umah, aku br perasan..(baru??) aku xde wat pape yg bermakna lgsg..nak baca buku..pergh.., buku 3rd year pon blom ade lagik..boleh je nak baca buku scnd year blk..tp..oh tp..tp, maleh la sng citernye..

Hari- hari aku abeskan dgn bermaen bersama si kecik, wat susu, tgk tv, internet n beberapa perkara lg yg xyah la diceritakan pon sbb xde significant lgsg..i hate my life at the moment..rimas dgn diri sdr yg smkn malas n boeh (lbeh slalu disebut sbg boncit, tp adek bradek aku sebut "boeh")..

Bkn setakat mkn boeh, tp jugak smkn malas akibat tdk ada apa2 yg ptg perlu dibuat..sekadar keja2 umah sape pon leh wat ye x?? sape2 tlg lah aku..jgn wat aku pk blk ke msia xde gunanya kalo idup aku hanya begini..aku malu...huhu..

nak wat sesuatu yg bermakna esok..tp ape?? waaaa..

1 comment:

Anonymous said...

oooh, kesiannya... sbg manusia ada beberapa benda perlu kita ingat. Antaranya, kita, alam dan tuhan.

Kita. Apa yang ada pada diri kita ? Banyak benda ada pada diri kita, dalam diri kita dan bersama kita. Pada tubuh kita ada mata, ada kepala, ada telinga, ada mulut dan lain2.

Dalam diri kita ada hati, ada perasaan, ada otak, ada nafsu dan macam2. Bersama- sama kita ada keluarga, ada kawan, ada lawan, ada masyarakat ada bangsa yang serba unik dan pelbagai rupa.

So, apa guna semua ini ? Bergunakah atau boleh digunakankah semua itu ? Mungkin boleh digunakan semua pakej tersebut untuk dijadikan bahan untuk dibengkelkan dan difikirkan.

Allah tidak menjadikan sesuatu sebagai sia - sia. Walaupun lalat, ada juga hikmah ia dicipta. Inikan pula manusia, ciptaan yang teristimewa Allah dari sekian makhlukNya.

Kesimpulan dari leteran itu, sentiasalah isi waktu - waktu dengan berfikir pada diri kita sebagai manusia.

Indah rasanya melihat kereta mewah, tetapi mengapa tidak lihat pada otak ciptaan mana dan siapa yang menciptanya.

Kereta mewah juga ke bengkel untuk dibaiki, apakah kita tidak sanggup melihat apa perlu dibaiki diri kita ini.

Point pertama fikir. Isi masa dengan berfikir.
Point kedua bengkel. Inovasi diri sejajar yang wajar.

Ramadhan akan berkunjung, bengkelkan diri kita di sini dan di waktu itu nanti. Fikir dahulu baru bengkel. Untuk saya dan semua, semoga sama - sama mendapat hidayah, berkat dan restuNya. Belum habis lagi ni...alam, tuhan belum lg, tp dah panjang sangat, terpaksa noktah.