Monday, March 16, 2009

Antara Dua...

Pagi td sblum ke kelas, sy yg rindu abah dan mak..menghantar msg kpd keduanya..sorg dpt satu...
Utk mak, sy hanya menghantar khabar berita dan mcm biasa, ungkapan "luv u alwez mak" yg sy xpenah lupa tulis...
Utk abah...ada sedikit tambahan selaen khabar berita sy sbb sy jarang bermsg dgn abah(kesian abah)..maklumlah, sy anak perempuan sulung..mstilah lg rapat dgn mak...
sy tuliskan utk abah...yg sy rndu..agak kekok tp sy x kira, mmg sy rndu abah...

Selepas tu, sy ke kelas mcm biasa...
Baru setengah jam memfokus pd pengajaran doktor ttg treatment of thyrotoxicosis, sy dpt rasa gegaran hp...sy amek hp diam2 nak baca, "1 new message, abah"...
excitednya masa tu Tuhan ja tahu, abah jarang berbalas msg sbb slalu bz...
sy baca...abah tulis, "Pjg umur, abah betul2 teringat kat kakak pg td.bkn apa, nak tau, duet ckp ka x?nak blk x cuti nnt?kakcik dh book tket..London KL Air Asia cuma 99 pnd.kkk cuba tny Cairo Lndn berapa.Lndn KL nnt mntk kakcik book."

Sy terkedu bla baca msg abah..sy bercdg xmao blk ke Malaysia thn ni, kononnya nak menimba pengalaman musim panas di Mesir...thn 1 dan 2 yg lalu sy dh blk...
Tp bla abah offer mcm tu, sy dlm dilema...nak ke xnak blk..
sy reply msg abah.."Duet biasiswa ada lg abah, nnt kalo xda kkk bgtau eh..emm, xtau lg nak blk ka x...ingat xmao tp tergoda plak murah sgt london kl tu..pastu, bleh lwt london jap nnt ms transit..hehe.."

Dan selepas tu, mulalah sesi sy berbalas balas msg dgn abah..jarang2 skali br bleh bermsg dgn dia, so sy guna kesempatan tu sebaiknya wpon sy dlm klas...ada skali tu sy saja mengusik abah, nak tgk reaksi dia...sy tny, "abah, kalao blk thn nii..kakak nak kawen bleh??=p...hehehe.."
sy dh dpt agak jwpn abah...sy byk kali berseloroh dgn mak abah bertnykan ttg tu ..tp jwpn yg mak abah bg ttp sama.."nntlah dl, tgu abes belajar baru kawen naa..kakak muda lg.."
tp kali ni, abah reply.."Abeskan la dulu thn 4, tkt nnt ssh nak cope.."

Sy tergelak dgn jwpn abah...kalao dulu dia suruh sy abeskan belajar dulu, tp kali ni diawalkan...abes thn 4...hmm, sy agak mungkin sbb abah dh penah jumpa calon hati sy...mak pon sama..dan alhamdulillah mak abah suka..tp sy paham hati mak abah..risao tgk anak perempuan yg sorg ni sdh ada calon di hati..apatah lg sy belajar medic..mak abah tkt sy x dpt tumpu...

Tp lepas tu, sy reply lg kat abah..yg sy cuma melawak, sekadar mengusik wpon hakikatnya..mmg sy tny btol2...hehe..bla abah dh bg jwpn mcm tu, sy sedar yg sy msh mentah...mak abah ja dpt menilai sy sebaiknya...sy tahu sy msh blum matang utk buat keputusan..

Apa2 pon, bkn sbb tu tujuan sy nak pos kali nii...sy sebenarnya pening memikirkan nak blk atau x thn nii...iman sy mudah goyah dgn offer2 hebat mcm yg abah bg tu...contohnya mcm thn lps, sy beriya2 ckp xnak blk, konon2 nak timba pengalaman kat cni...teguh la kejap pendirian tu smpai sy abes exam..tp bla kol mak n mak kata nak sponsor sy blk..pendirian yg agak2 dh teguh xnak blk tu trus longlai...makanya, sy blk thn lpas..berturut2 dr thn 1...huhu....

Aiishh...pening2..nak blk ke xnak ni??waaa.....

p/s-->1.sepetang sy abeskan dgn membaca blog2 ahli komuniti perubatan...terkesan dgn blog2 ibu muda mcm 'mamabalqis' dan 'salam dari daerah abadi'...bagusnya muda2 lg dh jadi ibu..btol2 tabah..kagum!!
2.sy bangga jadi pelajar keluaran mrsm langkawi dgn keputusan spm baru2 ni wpon sy hny dua thn di sana..ni sy amek dr blog 'snippets of mine'...‘MRSM Langkawi mencatatkan GPM yang terbaik iaitu 1.4041 diikuti MRSM Taiping (1.5391), MRSM Pengkalan Chepa (1.5439), MRSM Tun Ghafar Baba (1.6865) dan MRSM Alor Gajah (1.9326),’’ ...seramai 277 calon spm dr mrsm dpt A1 dlm smua subjek tahun nii..bangga!!


9 comments:

kembarasufi said...

thn 4??
hehe..xlama lg tuh!!

kak piah..
wat istikharah tuh..blek ka dak..
hehe..dilema wanita..kui3

mawaddah said...

hesy...abah aku bg lps aku abeh thn 4..tp aku xtau lg nk ke xnak..bkn sng nak kawen ms blaja...hehe..

Khairul Anwar said...

huhuhu..london..wow..
bestnye..
kalo akulah,konfirm balik punya,sambil makan angin d uk..hehehe

mawaddah said...

ala khai..adek aku ckp promosi air asia tu dh abes...huhu...maka x dpt blklah aku thn ni..xpe, bleh menimba pengalaman kat cni insyaAllah....

Anonymous said...

These contact reduces of pandora jewerly diamonds includes; emerald cut diamond, marquise pandora bead cut and little princess minimize. These kind discount pandora of bright reduces for diamonds help pandora sale make those on the first class.One doesn't style, perfect discount pandora beads shine and charm.Women prefer usually jewelry coupled with cheap pandora beads introduced about wedding certainly new pandora beads they wish to have just this contact awkward pandora set most people believe that pandora sets there's basically no evaluation involving cheap pandora sets diamonds after all.

jinpeng said...

Place one matted light pandora Jewelry left of the area for jewellery, and one to the right. pandora sale Place reflector light near where the camera is. Whatever you do, avoid mixing light types. pandora charms Use only non-fluorescent lights, and isolate your photo 'lab' away from natural light. pandora bracelets To have freedom with many settings that will be a must, we will have to use longer exposures. For longer exposures to pandora bracelet achieve maximum sharpness, we'll need a tripod. pandora bracelets sale Our hand shakes too much, when camera runs at exposition Buy a 'tripod' for You don't need a heavy duty tripod. pandora bangles If your setup will be on a desk, you can chose mini tripod - approx and stand tripod on the pandora necklaces desk as well, or longer tripod, approxand stand it on the floor. pandora beads Two desk lamps with soft light irrelevant if you are using photo tent -- the tent is there to soften the light and reflector light at the front. pandora earrings I keep the cube open at the front, for easier adjustments and photographs, unless jewellery is highly reflective of the image of me taking photograph. Uniform background colour is recommended. White background works great.

文章 said...

ssd固態硬碟 外接式硬碟 餐飲設備 製冰機 洗碗機 咖啡機 冷凍冷藏冰箱 蒸烤箱 External Storage Solid State Drives 關島機加酒 關島婚禮 關島蜜月 花蓮民宿 彈簧床 床墊 獨立筒床墊 乳膠床墊 床墊工廠 巴里島旅遊 巴里島spa推薦 巴里島機票 巴里島行程推薦 記憶體 情趣用品 情趣用品USB Flash DrivesMemory Cards 產後護理之家 月子中心 坐月子中心 坐月子 月子餐 投資美國物業 美國租金報酬 美國房屋買賣 房地產投資說明會 美國房地產 美國置產須知 美國房屋物件 SD記憶卡 隨身碟 高雄當舖 高雄汽車借款 高雄機車借款 高雄房屋二胎貸款 高雄汽機車免留車

娛樂城送體驗金 said...

車貸增貸試算
銀行二胎借款
借貸
銀行消費金融中心
車貸搞懂的5件事情
來電汽車來電馬上貸
購買汽車貸款
低利信貸專案
中古好車貸

日本美女寫真集 said...

色情
視訊色妹妹
夜未眠成人網
免費18免費成人影城
辦公室戀情
台灣甜心視訊聊天網
免費美女寫真集
聊天交友網愛
免費正妹自拍